Magazin Svet

Statistika ne laže: U Norveškoj 1, a u Srbiji 534 poginule osobe u saobraćajnim nesrećama

oslo-ulica-pesacki-prelaz

Helsinki i Oslo dve su evropske prestonice koje nisu imale niti jednog poginulog pešaka ili biciklistu u čitavoj 2019. godini. U istoj godini (podaci za 2020. još nisu predstavljeni u jedinstvenoj analizi), u Oslu je poginuo jedan vozač,  dok je Norveška na nacionalnom nivou prijavila nula smrtnih slučajeva dece u saobraćajnim nezgodama.

Tendencija ukupnog smanjenja automobilskog saobraćaja, uz niža ograničenja brzine, kao i uvođenja posebnih „zona srca“ oko škola ključ je ovakvim statističkim podacima koji govore u prilog poboljšanja bezbednosti.

Skandinavski model

Takođe, narodi ovih skandinavskih zemalja već dugi niz godina podstiču se ka biciklizmu i većem korišćenju ovog prevoznog sredstva.

Norveška je takođe zabeležila najveći pad smrtnih slučajeva na putevima od 2010. godine, sa 20 poginulih na milion stanovnika, a grad Oslo je 2019. prijavio neverovatan broj od jednog poginulog vozača automobila u čitavoj godini.

Sa druge strane, u Helsinkiju je centralna gradska zona pod ograničenjem od 30km/h, dok se u ostalim gradskim oblastima uvode povišeni pešački prelazi, kružni tokovi i ostale mere koje efikasno pomažu u reduciranju brzine vozila.

pesacki-most-oslo
Pešački most u Oslu

Sa druge strane, u Helsinkiju je centralna gradska zona pod ograničenjem od 30km/h, dok se u ostalim gradskim oblastima uvode povišeni pešački prelazi, kružni tokovi i ostale mere koje efikasno pomažu u reduciranju brzine vozila.

Crne statistike u Srbiji

Agencija za bezbednost saobraćaja je u 2019. godini prijavila brojku od 534 poginule u saobraćajnim nesrećama u Srbiji. Petina od tog broja stradala je zbog neprilagođene brzine kretanja vozila, a svaki trinaesti nastradali poginuo je zbog vožnje pod dejstvom alkohola.

Statistički najcrnji podatak govori da u Srbiji na putevima najčešće stradaju deca uzrasti od 7 i 8 godina.

audi smrti
Foto: Dimitrije Nikolić/ Tanjug

U Nišu je juče održan protest velikog broja građana ovog grada zbog smrti jednog dvanaestogodišnjeg deteta i četrdesetosmogodišnjeg muškarca koje je sa trotoara direktno u smrt oterao devetnaestogodišnji N. S. Ovo je samo jedan u nizu primera koji potresaju našu javnost, a tiču se opšte bezbednosti u saobraćaju.

Iako je ovaj broj predstavlja gotovo istorijski minimum kada se radi o našoj zemlji, podaci koje dobijamo iz Norveške deluju gotovo nestvarno. Definitivno nedostaje prava strategija prevencije saobraćajnih nezgoda, jer je broj od 534 nastradala samo na putevima, previsok za naš malobrojan narod. Jednostavno se nešto mora drastično menjati jer mi te nesreće ne možemo da priuštimo.

Zoran Gojković fingirao lekarske nalaze povređenima u saobraćajnim nesrećama, pa se nagodio sa tužilaštvom

Antonije Kosanović

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

komentar

Klikni da objaviš komentar

  • Hejteri sa ovih prostora rekli bi: daa, ali Oslo je puno nadzornih kamera pa slobodoljubivi građani niti šetaju niti voze po ulicama grada, ograničenja brzine su ispod svih ljudskih sloboda a ugroženo je pravo na kretanje, pošto svi stoje kada je crveno na semaforu, itd , itd.

28 Shares
Share via
Copy link