Magazin

Misteriozni klinac čistim heroinom ubio Morisona i Dženis, a onda i sam „overio“ sa 22 godine

morison janis i žan
Društvene mreže kolaž

Neverovatno vreme za živeti na Zapadu bile su te šezdesete godine 20. veka. Mnoge priče, mitovi, legende, ali i istine i danas se prepričavaju, o njima se debatuje i nagađa. Zapad je živeo svoj san, a Pariz je pored Njujorka, Los Anđelesa i Londona bio centar umetničkog stvaralaštva tog vremena.

Iz same srži ondašnjih događaja, a nekako uvek iz mračnog prikrajka, javila se priča o jednom zaboravljenom momku, gotovo klincu, koji spaja ove gradove i najveće face tog vremena.

Bio je spona između Stonsa i Dorsa. Veza za Kleptona, Dženis, Kita Ričardsa, Morisona i druge legendarne muzičare. Neke od njih slao je u raj ili pakao. I to prvom klasom.

Misterija oko Džima, Džejms Daglas Morisona, i njegove prerane smrti do danas intrigira poklonike Dorsa širom planete. Zaista neponovljiv i zreo vokal sa jedinstvenom bojom glasa iz koje izbija antička mudrost grčkih bogova i minimum tri preživljena života iz drugih, najrazličitijih epoha.

Oni koji su se mogli hvaliti činjenicom da su ga poznavali, makar donekle, govorili su da Džim nije bio narkoman, već „samo“ alkoholičar koji je u svojim ranim dvadesetim pio kao mornar koji je čitav vek proveo po svetskim morima.

Ipak, njegova devojka Pamela volela je heroin. On je, pak, svoju ljubav darovao drugom poroku. Često se opijao burbonom i pivom i tu tragao za odgovorima i inspiracijom.

Džim i Pamela uživali su slobodnu ljubav, živeli život rok zvezda, tražeći izlaz i konačni beg u anonimnost. Tu slobodu od znatiželjnih pogleda omogućio im je Pariz.

U vrlo zanimljivom dokumentarcu o poslednjim Morisonovim danima u Parizu, spominje se jedno tipično francusko ime – Žan de Brateil.

Francuska aristokratija i narkomanija – ’Aristojunkie’

Reč je o momku iz bogate aristokratske porodice koja vekovima ima snažan uticaj u Franuckoj i koja je posedovala nekretnine u najbogatijim delovima Pariza, ali i cele Francuske, uključujući i kolonizovane teritorije.

Odrastajući u porodici veleposednika u Maroku, u Marakešu, razvio je i neku drugu stranu ličnosti. Poprilično mračnu.

Porodično bogatstvo nije ga zadovoljavalo, već je svoje komplekse ispoljavao kroz želju da bude loš momak sa pariskih ulica. Umesto obrazovanja i nastavka bahatog porodičnog bogaćenja, mladi Žan odlučio je da život zaigra u rokenrol ritmu koji je delovao mnogo zabavnije od onog koji mu je dat rođenjem.

Zbog svog porekla i porodičnog uticaja imao je pristup slavnim ličnostima, elitnim krugovima, a naročito je voleo da se kreće u društvu umetnika. U to vreme šezdesetih, Pariz je živeo punim plućima, a kreativni umovi su ka njemu hrlili iz svakog ćoška planete kako bi bili deo tog novog umetničkog talasa.

Društveni status De Brateila, njegov buntovni duh i gangsterski apetit, znali su da iskoriste kriminalni krugovi iz Marseja kojima su vrata pariske elite bila zatvorena. Preko Žana su plasirali svoju robu, pretežno heroin i kokain, svim mogućim muzičarima, glumcima, ali i njihovom najbližem okruženju.

Žan je bio rado viđen u društvu Erika Kleptona, Dženis Džoplin, a mnogi i danas pričaju kako je Morison bio pomirljiv sa činjenicom da je Žan bio i Pamelin ljubavnik tokom njihovih pariskih noći. Ta informacija ne čudi s obzirom da je Morison propagirao apsolutnu slobodu u ljubavi i seksualnu revoluciju.

De Brateil se jedno vreme školovao na poznatom američkom koledžu UCLA, a boravak u Los Anđelesu iskoristio je za dobru zabavu i poznantstvo sa najpoznatijim umetnicima tog vremena.

I tamo je prodavao svoj ubitačni heroin. Neki izvori tvrde da je reč o najčistijem, tajlandskom, ružičastom heroinu zbog kojeg Žan u svoj dilerski CV može upisati smrt kako Denis Džoplin, tako i Džima Morisona.

Da bi održao svoj skupi životni standard, Žan je krenuo da rasprodaje delove svog neprocenjivog bogatstva, zbog čega je čak zaradio tragikomičan nadimak „aristo-džanki“.

Morao se umešati i Kit Ričards

Nakon smrti Dženis od prevelike doze, Žan de Brateil pobegao je u Pariz povevši sa sobom i devojku Džima Morisona, Pamelu Kurson. Morison je zatekao samo kratku poruku od svoje devojke, koja se u SAD vratila u trenutku kada su Dorsi završavali svoj album „LA woman“.

Pratila je Morisona u želji da napusti bend, pobegne od slave, kako bi zajedno započeli neki novi život u Evropi.

jim-morrison-and-pamela-courson-story
Izvor: rockcelebrities.net

U tom kovitlacu seksa, droge i rokenrola svoje učešće imao je i Kit Ričards, gitarista Rolingstonsa i ličnost koja i dalje prkosi nebesima.

Žan je bio i njegov diler u periodu kada je Kit rentirao vilu na Azurnoj obali. Ovo prijateljstvo postalo je istinski blisko, do te mere da je Ričards svoju kuću u Londonu stavio na raspolaganje Žanu de Brateilu.

keith-richards-look-foto-1524489533
Getty

Prilikom jedne od poseta rodila se strast između Žana i pevačice Merijen Fejtful, koja je četiri godine provela u emotivnoj vezi sa pevačem Stonsa, Mikom Džegerom.

Public-Mick-Jagger-Marianne
Mik Džeger i Merijen Fejtful ispred suda zbog posedovanja kanabisa. Kažnjeni su sa 50 funti

Zanimljivo je kako je i Džegera prevarila sa Ričardsom, a o tome je govorila kao nezaboravnom iskustvu.

Kit je tu prevaru kolege iz benda pravdao osvetom zbog toga što je prethodno Mik spavao sa njegovom devojkom Anitom Palenberg, koja je se pre Ričardsa zabavljala sa prvim gitaristom Stonsa i članom neformalnog „Kluba 27“ Brajanom Džonsom.

Upravo je Merijen pre nekoliko godina progovorila o tome kako je njen tadašnji dečko Žan de Brateil faktički ubio Morisona koji nije podneo veću dozu čistog heroina.

Neuspeli beg od smrti kod majke u Marakeš

Postoji više verzija Morisonove smrti. Po onoj zvaničnoj, preminuo je od infarkta, srce mu je stalo, iako obdukcija nikada nije urađena. Po drugoj verziji, po svedočenju menadžera kultnog pariskog noćnog kluba „Rokenrol Cirkusa“ Sema Bereta, Morison je svoje životno putovanje završio na wc šolji.

Beret je rekao kako je Morison skončao u toaletu njegovog kluba, nakon što ga je video sa dva nepoznata klinca nekoliko trenutaka pre smrti. Beret je tvrdio da ga je on lično pronašao u jednoj od wc kabina, te da je doktor kojeg je pozvao, po dolasku, mogao samo da konstatuje smrt.

Tada su ga ti isti klinci odveli iz kluba, pravo u njegov stan gde su ga ostavili u kadi. Sve je urađeno, prema ovoj verziji, kako se Morisonova smrt ne bi odrazila na poslovanje kluba.

Treća verzija je priča Merijen, koja je za sve okrivila svog tadašnjeg dečka Žana de Brateila.

“Te noći u Parizu otišli smo da vidimo Džima Morison i ubili smo ga. Siroto kopile. Sranje je bilo previse jako. Da, ubili smo ga”, kazala je ona u intervjuu pre osam godina.

merijen
Getty

Ostali su tvrdili da Morison nije uzimao heroin, da se plašio igle, a njihove sumnje podgrejane su zatvorenim kovčegom i sahranom koja je sprovedena u tišini, bez javnosti, zbog čega se godinama govorilo kako Morison možda nije ni preminuo, već je njegova smrt lažirana i iscenirana.

Jednako je zanimljiva činjenica da je Pamela ubrzo nakon Morisona takođe preminula u svojoj 27. godini, da bi istu sudbinu dočekao i Žan de Brateil u Maroku.

pamela-courson-grave
Izvor: rockcelebrities.net

On je prethodno, kao i uslučaju sa Dženis Džoplin, pobegao momentalno nakon smrti Džima Morisona. Ovoga puta sa svojom devojkom Merijen. Povukao se kod majke u Marakeš, ali loše navike je poneo sa sobom.

Pronađen je mrtav i sahranjen je u Maroku nepunih godinu dana nakon Morisonove „overe“.

Imao je samo 22 godine.

Pola veka od odlaska kralja, večna zahvalnost svih njegovih guštera do ponovnog susreta

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

26 Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • More Networks
Copy link
Powered by Social Snap