Srbija Vesti

Lidl uštedeo struju za preko 1000 srpskih porodica, predvodnik u zelenoj energiji

Lidl Lapovo solarni paneli
Logistički centar LIdla u Lapovu, Foto: Lidl Srbija

Lidl je svoju prvu prodavnicu u Srbiji otvorio pre nešto više od 4 godine. Bila je to velika vest. Radovali su se ljudi novim brendovima i nižim cenama. Oni upućeniji, nisu bili iznenađeni opštom “pomamom” za ovim trgovinskim lancem, ali jesu odnosom kompanije prema državi u kojoj posluje.

Lidl ne samo da ima visok nivo svesti o zaštiti životne sredine, već se tome posvetio na vrlo ozbiljan, čini se prioritetan način. Ulaganja i napori koje ova kompanija usmerava u razvijanje ekonomske svesti i zaštitu sredine su za svaku pohvalu.

Oni su imali brojne projekte o edukaciji građanstva o ovoj važnoj temi i aktivno su učestvovali u čišćenju različitih lokacija u Srbiji. U svojim prodavnicama postavili su aparate za reciklažu, pa oni koji recikliraju ne samo da učestvuju u zaštiti životne sredine, već i pomažu fondaciju Budi human, tako što za svaku recikliranu flašu ili konzervu Lidl uplaćuje 5 dinara za lečenje dece.

Osim ekoloških aktivnosti, Lidl je pokazao da brine i o osobama sa invaliditetom. Akcija označavanja automobila koje bahati vozači parkiraju na mesta obeležena za osobe sa invaliditetom je naišla na veliku podršku Novosađana.

Da je ovakav pristup u poslovanju dugoročan cilj Lidla pokazuje i poslednja vest. Naime, ova kompanija u Srbiji godišnje uštedi 6.850 MWh energije, što je jednako godišnjoj potrošnji oko 1000 domaćinstava. Pored toga, Lidl je jedini trgovinski lanac koji se u potpunosti snabdeva zelenom energijom.

Zvuči prilično neverovatno? Kako su uspeli u tome?

Od samog dolaska Lidla u Srbiju, izgradnji prodavnica se pristupalo sa mišlju o održivoj budućnosti, te sve Lidl prodavnice imaju štedljive led sijalice, senzore koji upravljaju osvetljenjem prostora, kao i uređaje za hlađenje najnovije tehnologije sa optimizovanim odmrzavanjem.

Zahvaljujući ovim merama u proseku se u Lidl objektima (prodavnicama i logističkim centrima) koristi za 30% manje energije u odnosu na objekte slične veličine i namene.

To su potvrdili i EDGE sertifikati koje je do sada dobilo 53 Lidl prodavnica kao i logistički centar u Novoj Pazovi. Sertifikacija novijih prodavnica je u toku.

Logistički centar u Novoj Pazovi, kao i Upravna zgrada Lidla, poseduju LEED sertifikate, koji pokazuju da se kompanija prilikom gradnje vodila principima održivosti i uštede energije, pa konkretno logistički centar štedi 38% energije, dok Upravna zgrada štedi čak više od 50% energije u odnosu na uporedne objekte.

Na nedavno otvorenom Lidl logističkom centru u Lapovu, postavljeni su i solarni paneli koji mogu samostalno da proizvode energiju i pokrivaju oko trećinu potreba rada ovog centra.

Logistički centar u Lapovu je dobio najviši nivo LEED sertifikata, platinum – jedan od 13 u celom svetu. Ušteda energije na ovom Logističkom centru u odnosu na referentne objekte po LEED standardu iznosi 45%.

– Održivost i briga o životnoj sredini jedne su od najbitnijih tema u poslovanju kompanije Lidl Srbija, zbog čega je štedljivost energije oduvek bila neizostavna dimenzija našeg poslovanja. Zahvaljujući potpisivanju „ZelEPS“ ugovora sa Elektroprivredom Srbije, jedini smo maloprodajni lanac koji se u potpunosti snabdeva zelenom energijom, odnosno energijom iz obnovljivih izvora, na šta smo naročito ponosni – izjavila je Ana Petrović, direktorka direkcije Centralne usluge u Lidlu Srbija.

Još jednu potvrdu za uspeh Lidla u oblasti svakodnevne upotrebe energije čini ISO 50001 sertifikat dodeljen od strane DEKRA organizacije, koji podrazumeva uspostavljanje i upravljanje sistemom potrošnje energije, energenata i dalje jačanje poslovanja kroz unapređenje energetske efikasnosti u svim domenima delovanja.

Uzevši sve ovo u obzir, Lidl postaje pravi privredni predvodnik u oblasti uštede energije i zaštiti životne sredine. Briga o ekologiji je neminovna budućnost, a Lidl je tamo već prokrčio put. Nadamo se da će tom stazom krenuti i druge kompanije u Srbiji.

Vule je uzeo papir i olovku i rešio nedoumicu: da li su skuplji proizvodi u srpskom ili nemačkom Lidlu

Čitajte Luftiku na Google vestima

Luftika Promo

Ovo je promotivni tekst stvoren u laboratoriji redakcije portala Luftika. Ako želite da vaš brend bude ovako predstavljen, kontaktirajte nas na marketing[@]luftika.rs.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

477 Shares
477 Shares
Share via
Copy link