Magazin

Koka Kola promoviše vodu skandaloznom žurkom u strogo zaštićenoj Rajkovoj pećini

rajkova pećina
Printscreen

Voda Rosa, koja je u vlasništvu kompanije Koka Kola, rešila je da promoviše svoj novi proizvod na jedan potpuno neprimeren i skaradan način, napravivši “multimedijalnu vizuelnu” postavku unutar spomenika prirode “Rajkova pećina” u kojoj se nalazi najveća kolonija strogo zaštićene vrste slepih miševa, objavili su članovi grupe “Mini eko zona” na Fejsbuku.

Iz ove grupe navode kako su organizatori ovog zločina prema prirodi svoj postupak pravdali saopštenjem u kojem su objašnjavali kako su hteli da pokažu “moć netaknute prirode”.

Zapravo su je takli na najbesmisleniji mogući način oskrnavivši nešto što je lepo samo po sebi i ugrožavajući živi svet koji unutra živi, tvrde iz “Mini eko zone”.

“Tako su zvanice umesto ponornice koja je vajala pećinu hiljadama godina, mogli da vide hologramski vodopad, umesto žubora su slušali muziku, a umesto iskričavog belog nakita veštačko osvetljenje u svim bojama”, navode iz ove ekološke organizacije.

Oni odgovornost za ovakav neprimereni događaj ne traže samo u rukovodstvu multinacionalne korporacije, već pre svega u državnim organima , ustanovama i institucijama koje povlađuju, ćute i omogućavaju ovakvo bezobrzirno i bahato ponašanje upravo tim istim multinacionalnim korporacijama.

Odobrenje, čini se, nije stiglo od lokalnih organa, već “odozgo”.

“Izgleda da nije Turistička organizacija opštine Majdanpek – Donji Milanovac dozvolila je da ime pećine koje stoji na ulazu prekriju imenom brenda i stave veštačko lišće na rešetke, onemogućivši slepim miševina slobodan prolaz. Ceo ovaj ‘spektakl’ odobren je od strane Zavoda za zaštitu prirode Srbije koji je imao svoj štand na događaju?!

Zvanice (poznate ličnosti i influenseri) su se ludo zabavljali uz ‘glamurozno’ kampovanje, plastične flaše, muziku i logorsku vatru dok je nekoliko kilometara dalje narod Majdanpeka protestvovao zbog miniranja planine Starice i širenja rudnika koji je u vlasništvu kineske kompanije Zijin”, ističu iz “Mini eko zone”.

Istinu su vinovnici pokušali da sakriju od šire javnosti, ali bezuspešno.

“Kada je naša mala zajednica preko instagrama izvršila pritisak, Rosa je izbrisala sve hajlajtse u kojim su bili snimci gostiju, influenseri su pobrisali sve negativne komentare, a ja sam dobila blok od Turističke organizacije Majdanpek.

Zavod se izgleda sakrio u Rajkovu pećinu.

Eto, tako izgleda kada državne institucije rade u korist multikompanija, a na štetu svog naroda i prirode.

Šta mi možemo da uradimo? Da proširimo vest o ovom skandalu i da bojkotujemo Rosu!”, stoji u objavi “Mini eko zone” na društvenoj mreži Fejsbuk.

Nije ovo usamljen primer da kompanija Koka Kola ima učešće u ekološki štetnim projektima o čemu smo i ranije pisali.

U komentarima na ovu objavu pratioci su uglavnom podržali ideju bojkota i zajedno se upitali da li postoje bilo kakve institucije ove zemlje koje će ljude i prirodu zaštititi od interesa korporacija i ideje profita kao vrhovne vrednosti.

“To jeste odgovornost prvo Zavoda. Zašto bi Rosa morala biti pismena do tog nivoa? Ljudi su biznismeni.Institucija služi da kroti ono što ugrožava prirodu i potpuno te podržavam 200 posto što na njih ukazuješ jer su oni tu izdali, a ne biznis plan”, stoji u jednom od komentara.

Koliko će nas još puta sopstvena država izdati kako bi kolektivno shvatili da smo kolonizovani, da smo robovi čiji su lanci naizgled nevidljivi, ali sa vrlo vidljivim posledicama koje robovlasnik ostavlja preko svojih ljudi, odnosno naših korumpiranih političkih struktura?

Neće niko umesto nas čuvati naše. Ni Moskva, ni Vašington, ni Brisel, Pariz, Berlin… Neće ni taj takozvani zvanični Beograd. To moramo uraditi sami, te je iz tog razloga vrlo važno da ovakve informacije o štetočinama iz naših redova stižu do saznajnih potencijala većeg broja građana Srbije, kojima je zapravo možda i stalo do očuvanja prirode, društva, pa i same države.

Najbogatiji čovek na svetu bacio oko i na 1.500 hektara vojvođanskog zemljišta

Čitajte Luftiku na Google vestima

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

331 Shares
331 Shares
Share via
Copy link