Lifestyle

Kako muzika čini naše vežbanje, ali i ceo život boljim

Slusalice-knjige-muzika
Foto: unsplash.com

Svi imamo omiljenu vrstu muzike, nešto u čemu uživamo i šta nas opušta, ali muzika je i puno više od toga.

Muzika i njena važnost u životu ljudi

Vreme u kome živimo je veoma stresno i često smo nervozni zbog gužve, buke, prometnog kolapsa, reda u prodavnici ili posla koji nas čeka. Posle posla, kada dođemo kući, svi pokušavamo da se opustimo, neki za to koriste bez deposit bonus casino, pa igraju slotove ili neku drugu igru, a drugi popiju čaj ili kafu i uživaju u omiljenom filmu i seriji. Retki među nama za opuštanje koriste muziku.

Muzika kao lek

Da li ste znali da vaša omiljena muzika može da deluje kao lek? Muzikoterapija je poznata u medicini, jer je veoma korisna za ljude i pomaže im na društvenom, emocionalnom, psihičkom i fizičkom nivou. No, da bi muzika bila lek, trebate je čuti, a ne samo slušati. Muzikoterapija uključuje mnogo aktivnosti, od pevanja, plesanja, sviranja nekog instrumenta, do samog uživanja u omiljenoj melodiji ili pesmi.

Kako kaže Toni Sloterman, osnivač i vlasnik kompanije Casino Bonuses Finder, reci mi šta slušaš i ja ću ti reći ko si ti. Muzika zaista mnogo govori o nama, ali mi muzici retko otvaramo svoje srce.

Na internetu možete pronaći mnogo pesama koje leče na različitim nivoima. Tako imate muziku za smanjenje nervoze, za smanjenje bolova, za otvaranje više svesti, meditaciju, opuštanje ili spavanje. Koju god bolest da imate, garantovano postoji muzika koja može pomoći da je lakše lečite.

Muzika dokazano utiče na ritam srca, krvni pritisak, potiče promene metabolizma, smanjuje umor i fizički i psihički stres. Kako to deluje? Zvuk uđe u uvo, pretvori se u vibracije i otkucaje i u tom obliku ide do našeg mozga. Ove vibracije i otkucaji utiču na mozak, a on šalje signale telu, a telo ih pretvara u pokret.

Muzika za vežbanje

U modernom svetu je sasvim normalno da ljudi redovno vežbaju. U teretanama obično svira neka muzika da bi ljudi lakše uhvatili ritam i vežbali uz njega. Ali, da li ste znali da svaka vrsta muzike neće dovesti do rezultata koje želite?

Još su u starom Rimu znali da će veslači na galijama bolje veslati ako je na brodu dobošar. Njegova je funkcija bila da daje ritam, ali i da određuje tempo veslanja i motiviše veslače.

U današnje vreme, fitnes treneri su proveli istraživanja na sportistima i došli do neočekivanih rezultata. Ako, na primer, slušate sporu muziku, snaga s kojom odrađujete neku vežbu mišićne izdržljivosti je puno manja nego kada slušate brzu muziku. Osim toga, istraživali su i glasnoću muzike. Pokazalo se da tiša i sporija muzika negativno utiču na trening, a brza i glasna muzika potiču vežbače da vežbaju više i jače.

Svi se možemo složiti da je benč jedna od vežbi koje zahtevaju velik telesni napor. Istraživanje je dokazalo da su vežbači koji su slušali muziku tokom vežbanja uspeli napraviti jedan benč više od onih koji nisu slušali muziku.

Istraživanja su rađena i kod vežbača koji slušaju omiljenu muziku i onih koji slušaju muziku koja se pušta u teretani. Vežbači koji slušaju muziku koju vole uspeli su da naprave dva ponavljanja više od ljudi koji su slušali muziku koja im možda i nije omiljena, ali je puštena u teretani. Ovo se možda ne čini velikom razlikom, ali, ako uzmete u obzir broj ponavljanja u nedelji, mesecu, godini, dva ponavljanja više predstavljaju ogromnu razliku.

Koju muziku slušati?

Ako se bavite jogom, slušajte sporiju muziku, a ako trčite, vozite bicikl ili vežbate mišićnu izdržljivost, slušajte muziku u rasponu od 120 do 145 bitova u minutu.

Sledeći put kada se budete spremali na naporno vežbanje, isprobajte naš savet i videćete da će vam vežbanje ići bolje.

Britanska kraljevska porodica: Princ Čarls objavio koje su mu omiljene pesme

Share via
Copy link