Lifestyle

Evolucija kupaćih kostima pokazuje jednu važnu stvar

1950.

Ovo je dekada čiji je glavni znak bio bikini. Prvi put do sada go stomak bio je prihvatliv, a lepotice poput Brižit Bardo i Merilin Monro su promovisale ovaj trend zajedno sa otvorenijom ženskom seksualnošću. Iako je donji deo i dalje bio dubokog struka, i podsećao na šorts ovo je veliki iskorak za žene budući da otrivena koža više nije nije bila tabu.

1950_kupaci_brizit_bardo
commons.wikimedia.org

1960.

Drugi talaz feminizma omogućio je ženama da nose šta žele i kako žele. Hipi era i slobodna ljubav omoogućile su ženama da otvoreno prigrle svoju seksualnost, prihvate svoje telo bez stida i rade sa njim šta god žele. U isto vreme na policama su se pojavile pilule za kontracepciju, a kupaći kostimi su postali manji sa parolom što više kože – to bolje. Monokini je nastao u tom periodu, a dizajnerka Rudi Gernrajh 1964. godine dizajnirala je prvi toples kostim – monokini sastavljen od uskog, tankog donjeg dela i dva tregera preko gornjeg dela tela.

1960_monokini
commons.wikimedia.org

1980.

Ovih godina najviše se radilo na oblikovanju tela u teretanama, a sa druge strane žene su tražile svoj put u velikim, izrazito muškim korporacijama. Shvatile su svoju moć i kako da je koriste na najbolji način, dok su kupaći kostimi bili visokog struga, usko sečeni tako da su noge izdužene i kukovi naglašeni, kao i manje donje delove koji su polako težili tangama.

1980_kupaci
commons.wikimedia.org

1990.

Devedesete su donele ženama veću nezavisnost nego ikada ranije i zajednički ideal da žena treba da se oslanja samo na sebe. Neke televizijske serije imale su udela u tome, poput Seks i grad i Soliranja. Što se kupaćih tiče – rezovi i dekoltei su veći, šarenilo, dezeni i materijali, gotovo da nema pravila.

1990_kupaci
commons.wikimedia.org

Sadašnjost

Danas sve prolazi i bukvalno ne postoji kupaći koji je neprikladan i koji nekome smeta. Nose se duboki, plitki, jednodelni, dvodelni, šareni i jednobojni kupaći kostimi, oni koji malo otkrivaju ili oni koji ne pokrivaju gotovo ništa.

https://flii.by/file/reynnbq3r95/

Sve u zavisnosti kako se žena oseća i šta voli da nosi. Iako reklame i dalje pokazuju bikinije kao najpopularnije modele kupaćih kostima, žene se odlučuju na ono što njima odgovara. Od kupaćih haljina do tangi i toplesa na plaži, žene su izborile svoj put i ne staju tu, već nastavljaju dalje.

Pročitajte koji su najbolji feministički filmovi

 

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku

Share Follow Tweet Share Share