Lifestyle

Evo kako organizovati vreme uz pet jednostavnih trikova

Kako organizovati vreme je čini se, pitanje od milion dolara. Ipak, UZ OVE savete - organizacija ličnog vremena i podizanje produktivnosti nije teško.

Imate utisak da vam sati stalno izmiču i na kraju dana ne možete da verujete kako je vreme proletelo a vi niste stigli ništa da završite? Niste sami – mnogi ljudi imaju ovaj problem, ali on nije nerešiv! Uz nekoliko jednostavnih, proverenih metoda, završićete sve što ste naumili i imati vremena i da odmorite – saznajte kako organizovati vreme na lak način uz ovih pet trikova!

Vreme ima tu neprijatnu naviku da nam kao pesak iscuri kroz prste kada nam je najpotrebnije, a u drugim situacijama dosađujemo se satima. Zauzdavanje vremena nije naziv novog naučnofatnastičnog filma, već nešto što možete učiniti veoma lako. Radite kraće i efikasnije, i imaćete vremena za sve, a evo i nekoliko ideja koje vam pri tome mogu pomoći.

#1 Personalizovana agenda – vaš lični asistent!

dnevni raspored - agenda

Uvek tražite taj jedan papir gde ste zapisali adresu vulkanizera, telefon važnog klijenta ili vreme roditeljskog sastanka? Ako zapišete sve na jedno mesto, skratićete sebi vreme koje trošite na kopanje po fiokama.

Odaberite lepu, čvrstu svesku koja staje u torbu, ili čak u džep, zakačite olovku za nju i spremni ste za organizaciju vremena. Svoj jutarnji ritual ispijanja kafe upotpunite zapisivanjem svih obaveza koje vam tog dana predstoje, i uvek držite svesku kod sebe. Osetićete priliv zadovoljstva kada sa spiska precrtate urađeno, i na kraju dana znati šta ste sve tačno uradili.

Neki idu korak dalje i imaju posebne boje kojima obeležavaju koliko je zadatak hitan ili koja je vrsta obaveze u pitanju – važno je da agendu uredite kako vama odgovara i imate preglednu listu obaveza u kojoj ćete se snaći u svakom trenutku.

Ukoliko ste prevazišli zapisivanje i navikli na svoj telefon – lako ćete naći mobilne aplikacije za organizaciju vremena, ali vodite računa: neke rade samo kad ste priključeni na internet, pa vam podaci neće biti dostupni u svakom trenutku. Takođe, sveskama ne može da se potroši baterija!

#2 Najteže je započeti – uradite to odmah!

Dobro ste svesni da vam tog dana predstoji dosadan i težak zadatak, ali radije se odlučujete da za početak završite neke sitnije poslove, da se zagrejete. Usisali ste, pa ste ispremeštali nameštaj, onda je došlo vreme za ručak, posle ručka ste odremali…

Dok ste trepnuli, sat je pokazao pola sedam uveče, vi ste umorni a niste ni počeli, a rok je do sutra u podne. Osim umora, stres ubija imunitet – ovo je idealan recept za razboljevanje!

Mark Tven je rekao: „Progutajte žabu čim se probudite; do kraja dana vam se sigurno neće ništa gore dogoditi”.

Naravno, on ne misli da za doručak jedete odbojna egzotična jela – već da se odmah dohvatite najteže stvari koja vam tog dana predstoji. Što pre počnete, pre ćete završiti i ostatak dana će biti kao pesma. Ovo je navika uspešnih ljudi koju treba da usvojite.

#3 Prepustite nešto stručnjacima

Jedan čovek nije stvoren da sve obavlja sam s jednakim uspehom – ne ustručavajte se da delegirate drugima ono što ne možete sami.

Umesto da se nervirate zbog nečega što jednostavno ne umete da uradite, uštedite vreme i novac. Ako planirate neku proslavu, agencija za organizaciju događaja će vam znatno olakšati ceo proces i sačuvati živce. Komplikovane stvari prepustite nekome ko u tome ima iskustva, a vi radite ono u čemu ste dobri.

#4 Uklonite sve ometačeNotifikacije na telefonu - organizacija vremena

 

Push notifikacije su glavni neprijatelj zauzetih ljudi: jedna vibracija je dovoljna da skrenete pogled sa zadatka. Otključate telefon da pogledate, možda je nešto važno – i završite skrolujući sve mreže na kojima imate nalog preko pola sata.

Da ne biste gubili koncentraciju i tok misli dok radite, ugasite zvono za push notifikacije na telefonu ili ugasite internet. Ako radite od kuće, ugasite televizor koji ste ostavili da radi u drugoj prostoriji radi pozadinske buke, da vam ne odvlači pažnju.

#5 Podelite veliki zadatak na više malih

Obim posla koji vam danas predstoji je toliki da ste potpuno obeshrabreni i pre nego što ste počeli, i čini vam se da ga nikada nećete završiti?

Opustite se – ni Rim nije izgrađen za dan. Niko od vas ne očekujete da za dan završite posao koji traje nedelju dana, pa nemojte ni vi.

Podelite zadatak na više malih delova koji vam ne oduzimaju mnogo vremena i snage, svaki dan ga „opkrajajte” – i biće gotovo i pre nego što budete svesni!

Ako prisiljavate sebe da uradite sve odjednom, bićete loše raspoloženi, usporeni i trebaće vam više vremena da završite, a i rezultati će biti slabiji.

Organizacija vremena uz pomoć ovih metoda učiniće vas produktivnijim a da to i ne primetite – umesto da tokom večeri nadoknađujete propušteno, opustite se i nagradite se dobrom filmom ili knjigom, znajući da ste sve za taj dan završili.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Mateja Panović

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

53 Shares
Share via
Copy link