Lifestyle

Cink i selen jačaju imunitet i štite od virusa, a u ovih 18 namirnica ih ima najviše

U ovom periodu, vrlo je važno ojačati imuni sistem. Najbolji način da se telo osnaži je uravnotežena ishrana koja se sastoji od niza minerala i vitamina, dovoljno sna, kao i redovna fizička aktivnost.

Samo telo koje ima jak imunitet u stanju je da se izbori sa virusima, bakterijama, toksinima, infekcijama i upalnim procesima.

Pored vitamina C i D, minerali cink i selen igraju značajnu ulogu u jačanju imuniteta.

Cink

To je oligomineral koji podstiče neutrofile i NK ćelije koje se bore protiv virusnih infekcija. Ima značajnu ulogu u jačanju imuniteta, može pomoći da se smanji učestalost infekcija, kao i njihovo trajanje.

voce

Nedostatak cinka dovodi do zastoja u razvoju, smanjenog apeptita, sporog zarastanja rana, sklonosti infekcijama.

U ovim namirnicama ćete pronaći cink:

  • Žitarice
  • Spanać
  • Semenke – sušene semenke lubenice, semenke bundeve, suncokreta, čia semenke
  • Pivski kvasac
  • Ostrige
  • Soja
  • Orašasti plodovi – kikiriki, bademi, orasi
  • Voće – avokado, banane, kivi, jagode, breskve
  • Povrće – krastavci, zelena salata, masline, luk, grašak, spanać, batat, paradajz
  • Kakao (crna čokolada)

Selen

Selen je ključni hranjivi sastojak za imunološku funkciju, a takođe je antioksidans koji pomaže da se pojača odbrana tela protiv bakterija i virusa. Naučnici su ustanovili da su ljudi sa niskim nivoom selena podložniji razvoju oboljenja, prenosi lovesensa.

Izvori selena su sledeće namirnice:

  • Riba i morski plodovi: tuna, sardine, ostrige, školjke, škampi, losos, rakovi.
  • Nemasno meso – piletina
  • Brazilski orah
  • Orasi
  • Pšenične klice
  • Jaja
  • Beli luk
  • Seme suncokreta

Sve što treba da znate o pravilnom unosu vitamina D

Tamara Obradović

Običan konzument društvenih mreža, američke literature i pomfrita.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

OGLAS

PARTNERI SAJTA


282 Shares
282 Shares
Share via
Copy link