bulevar-i-most-slobode-milutinovic
Bulevar oslobođenja / foto: Aleksandar Milutinović
Fotografije Novi Sad Vesti Novi Sad

Pola veka Bulevara oslobođenja

Kada vam u Novom Sadu neko kaže “nađemo se na bulevaru“, gotovo svi će prvo pomisliti na Bulevar oslobođenja. Ovaj izraz često se koristi i za sporedne uličice, pa je tako ovaj izraz neformalni naziv za deo grada. Nedavno je napunio tačno 50 godine od završetka izgradnje.

bulevar-oslobodjenja-1963
Izgradnja / foto: FB stranica Stare fotografije Novog Sada

Bulevar oslobođenja prostire se od Železničke stanice do Mosta slobode, dug je oko 3 kilometra i predstavlja jednu od važnijih ulica u gradu.

bulevar-izgradnja-novi sad
Foto: ZIG

Sagrađen je između 1962. i 1964. godine, a sve do 1991. godine nosio je naziv Bulevar 23. oktobra. Kažu da je sam Tito dva puta obilazio izgradnju bulevara koji ukupno ima 6 traka, odnosno 7 na raskrsnicama.

bulevar-oslobodjenja-1976
Tek izgrađen / foto: FB stranica Stare fotografije Novog Sada

Danas na Bulevaru oslobođenja možete pronaći gotovo sve. Od butika, pekara, banaka do kafića, restorana, teniskih terena, škole, Limanskog parka, kladionica, stambenih zgrada i poslovnih objekata. Kroz ovaj bulevar prolazi više od 30 GSP autobusa, a tu su i staze za pešake i bicikliste, pa uveče možete na trčanje pravo do keja.

bulevar-oslobodjenja-novi-sad
Današnji izgled / foto: Jovana Rakić

Naslovna fotografija: Aleksandar Milutinović

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku

U ovom polju je oglasni blok koji može izgledati napadno i ružno. Ako uzrokuje loše iskustvo, izvinte zbog toga. Privremenog je karaktera Skrolujte ispod za još tekstova. 
loading...
Slađana Zličić

Slađana Zličić

Voli da putuje i piše, zavisna od slatkiša, lepih gestova, dobrih filmova i šopinga. Diplomirani novinar, zaljubljenik u more i sunce, snalazi se i u kuhinji, a jednog dana živeće u Rimu.

4 Comments

Klikni da komentarišeš

  • Ima očajne biciklističke staze, toliko su neravne da ti treba m. bike da bi vozio, trkački nema šanse, bar ne normalno.

  • Novi Sad ih bar ima za razliku od npr. Toronta koji se smatra svetskom metropolom a nigde biciklističke staze…
    Nema lepseg Bulevara na svetu!

  • Zanima me da li neko poseduje podatak od kada Bulevar funkcioniše celom svojom dužinom sa ukupno šest ili četiri saobraćajnih traka (dve kolovozne trake odvojene razdelnim ostrvom sa po tri saobraćajne trake).
    Meni se čini da je to moralo biti pre puštanja u funkciju Mosta Slobode, odnosno 23.10.1981. godine, ali ima i drugačijih mišljenja.
    Ako neko nešto zna i poseduje konkretni dokaz npr neku fotografiju neka se javi!

Share Follow Tweet Share Share