Iako se saveti o dužem životu najčešće daju “mlađima”, i nakon 70. itekako možemo uticati na to da živimo kvalitetnije i duže. Istraživanja poslednjih godina pokazuju kako genetika igra tek 25 odsto u tome koliko ćemo dugo živeti. Većinom se dugovečnost svodi na način života, a neke sitne promene u navikama koje vam neće pokvariti ustaljenu rutinu mogu vam pomoći da se još dugo osećate bolje i zdravije.

Američki portal aarp.org na osnovu mnogih naučnih istraživanja nabrojao je 50-ak saveta, od kojih ste za mnoge već i čuli i verovatno ih i primenjujete. Na primer, ishrana.

Mediteranski jelovnik, koji uključuje maslinovo ulje, više ribe i povrća, a manje šećera i prera]enih namirnica, već je standardna preporuka za ishranu. Ipak, zanimljivo je da je bolje jesti dozrelo voće i povrće od nezrelog.

Na primer, zreliji paradajz ima više likopena, koji smanjuje upalne procese u telu i čisti radikale. Zelene, nezrele banane nemaju dovoljno vlakana važnih za varenje već imaju tanine, koji “zatvaraju”. Tinkture: Kopriva čisti krv, a kantarion leči depresiju

ljubav-starost
https://brightside.me/

Ako ikako možete, s vremena na vreme priuštite sebi izlet van mesta u kom živite, pa čak i duže putovanje. Naime, ljudi koji u odraslom dobu nisu redovno odlazili na godišnje odmore češće oboljevaju od srčanih bolesti u starijem dobu. Promena okoline je posebno važna u penziji jer pozitivno utiče na stav o životu i smanjuje teskobu.

Jednako će vam koristiti i ako udomite psa. Više ćete izlaziti i osećaćete se bolje dok se brinete za veselo dlakavo biće.

Istraživanja pokazuju i kako duže žive oni koji piju punomasno mleko (jer ređe oboljevaju od dijabetesa koji smanjuje životni vek i do 50 odsto), a ljudi koji do tri puta na dan jedu žitarice smanjuju rizik od prevremene smrti za 20 odsto. Najvažnije je pritom pokušati zadržati osmeh na licu.

Top 15 saveta za dugovečnost:

  1. Birajte doktoricu – Ljudi koji se u starijoj dobi leče kod doktorke ređe završavaju u bolnici
  2. Izbacite tepihe – Razlog je prizeman, manje ćete padati jer se nećete spoticati
  3. Pomirenje s porodicom – Porodične svađe i “kosturi iz ormana” izazivaju dugoročan i štetan stres
  4. Grickajte orahe – Stariji od 55 koji jedu orašaste plodove 30 odsto ređe oboljevaju od bolesti srca
  5. Planine su život – Ljudi koji žive u planini žive i do 20 odsto duže od vršnjaka
  6. Smešni filmovi – Smeh jača imunitet i prokrvljenost, smanjuje upale i stres
  7. Unuci su super – Stalno čuvanje iscrpljuje, ali redovno druženje čuva pamćenje
  8. Kafa s prijateljicom – Dve do pet šoljica kafe na dan produžava životni vek za 15 odsto
  9. Začinite ručak – Kapsaicin iz čilija podstiče proizvodnju endorfina i čini nas veselijim
  10. Seks je sasvim ok – Intimni odnosi muškarcima garantuju duži život
  11. Smrznuto je zdravo – Kad je zamrznuto, voće duže čuva zdrave sastojke, tvrde stručnjaci
  12. Smanjite tablete – Terapiju treba poštovati, ali tablete protiv bolova nisu stalno preporučljive
  13. Još jedna čaša vode – Mnogo vode ne znači samo manje bora nego i zdrava creva i bubrege
  14. Zeleniš na tanjiru – Vegetarijanci 12 odsto češće dožive dublju starost od mesojeda
  15. Otvorite srce – Kada doživimo nešto što nas zadivljuje, jačamo imunitet

21 mudrost koju bismo voleli da smo znali dok smo bili mlađi

Lajkujte stranicu Luftika i prvi pročitajte nove tekstove ↴

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here