Iako se saveti o dužem životu najčešće daju “mlađima”, i nakon 70. itekako možemo uticati na to da živimo kvalitetnije i duže. Istraživanja poslednjih godina pokazuju kako genetika igra tek 25 odsto u tome koliko ćemo dugo živeti. Većinom se dugovečnost svodi na način života, a neke sitne promene u navikama koje vam neće pokvariti ustaljenu rutinu mogu vam pomoći da se još dugo osećate bolje i zdravije.

Američki portal aarp.org na osnovu mnogih naučnih istraživanja nabrojao je 50-ak saveta, od kojih ste za mnoge već i čuli i verovatno ih i primenjujete. Na primer, ishrana.

Mediteranski jelovnik, koji uključuje maslinovo ulje, više ribe i povrća, a manje šećera i prera]enih namirnica, već je standardna preporuka za ishranu. Ipak, zanimljivo je da je bolje jesti dozrelo voće i povrće od nezrelog.

Na primer, zreliji paradajz ima više likopena, koji smanjuje upalne procese u telu i čisti radikale. Zelene, nezrele banane nemaju dovoljno vlakana važnih za varenje već imaju tanine, koji “zatvaraju”. Tinkture: Kopriva čisti krv, a kantarion leči depresiju

ljubav-starost
https://brightside.me/

Ako ikako možete, s vremena na vreme priuštite sebi izlet van mesta u kom živite, pa čak i duže putovanje. Naime, ljudi koji u odraslom dobu nisu redovno odlazili na godišnje odmore češće oboljevaju od srčanih bolesti u starijem dobu. Promena okoline je posebno važna u penziji jer pozitivno utiče na stav o životu i smanjuje teskobu.

Jednako će vam koristiti i ako udomite psa. Više ćete izlaziti i osećaćete se bolje dok se brinete za veselo dlakavo biće.

Istraživanja pokazuju i kako duže žive oni koji piju punomasno mleko (jer ređe oboljevaju od dijabetesa koji smanjuje životni vek i do 50 odsto), a ljudi koji do tri puta na dan jedu žitarice smanjuju rizik od prevremene smrti za 20 odsto. Najvažnije je pritom pokušati zadržati osmeh na licu.

Top 15 saveta za dugovečnost:

  1. Birajte doktoricu – Ljudi koji se u starijoj dobi leče kod doktorke ređe završavaju u bolnici
  2. Izbacite tepihe – Razlog je prizeman, manje ćete padati jer se nećete spoticati
  3. Pomirenje s porodicom – Porodične svađe i “kosturi iz ormana” izazivaju dugoročan i štetan stres
  4. Grickajte orahe – Stariji od 55 koji jedu orašaste plodove 30 odsto ređe oboljevaju od bolesti srca
  5. Planine su život – Ljudi koji žive u planini žive i do 20 odsto duže od vršnjaka
  6. Smešni filmovi – Smeh jača imunitet i prokrvljenost, smanjuje upale i stres
  7. Unuci su super – Stalno čuvanje iscrpljuje, ali redovno druženje čuva pamćenje
  8. Kafa s prijateljicom – Dve do pet šoljica kafe na dan produžava životni vek za 15 odsto
  9. Začinite ručak – Kapsaicin iz čilija podstiče proizvodnju endorfina i čini nas veselijim
  10. Seks je sasvim ok – Intimni odnosi muškarcima garantuju duži život
  11. Smrznuto je zdravo – Kad je zamrznuto, voće duže čuva zdrave sastojke, tvrde stručnjaci
  12. Smanjite tablete – Terapiju treba poštovati, ali tablete protiv bolova nisu stalno preporučljive
  13. Još jedna čaša vode – Mnogo vode ne znači samo manje bora nego i zdrava creva i bubrege
  14. Zeleniš na tanjiru – Vegetarijanci 12 odsto češće dožive dublju starost od mesojeda
  15. Otvorite srce – Kada doživimo nešto što nas zadivljuje, jačamo imunitet

21 mudrost koju bismo voleli da smo znali dok smo bili mlađi

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here